TV TIME

Join 10MM+ TV Lovers and Start Tracking!

Open in App

Contact - About - Data & Insights - Articles - Podcasts - Developers - Privacy Policy - Terms
Thanks

Cooper's Dreams
Showtime
Cooper's Dreams (S01E06) is the sixth episode of season one of "Twin Peaks" released ... More Cooper's Dreams (S01E06) is the sixth episode of season one of "Twin Peaks" released on Thu May 10, 1990. Over 6,224 TV Time users rated it a 8.72/10 with their favorite characters being Sherilyn Fenn as Audrey Horne, Kyle MacLachlan as Dale Cooper and Mädchen Amick as Shelly Johnson.
  • Yves
  • laure635
  • Vertigo31
& 114,208 people watched this episode
  • 126
    comments
  • 6224
    emotions
  • 6309
    votes for best character

Why is this section hidden?

We simply wait until you mark this episode as watched before revealing discussions, ratings and special content... In case of spoilers!

Display anyway

126 reactions

Please wait...
×

PNG or JPG. Min width: 500px. Max size: 2Mo. Image must be about this episode.

February 2017

The squad💪

The squad💪
0 reply
July 2016

Bang bang, She shot me down
Bang bang, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down

Bang bang, She shot me down
Bang bang, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down
0 reply
Paw
May 2017

I love them.

I love them.
0 reply
April 2017

I like how they established that Audrey was 18 before the end scene 😜

I like how they established that Audrey was 18 before the end scene 😜

See original
0 reply
January 2017

"Every time she tried to make the world a better place, something terrible came up inside her and pulled her back down into Hell. It took her deeper and deeper into the blackest nightmare."

Sounds like depression.

0 reply
June 2016

Si ma chi se ne frega di Laura Palmer e di tutto il resto, qui il vero mistero, il vero segreto, tutto ciò che conta è: perché l'agente Andy e Lucy hanno litigato?? 😢😢😢

But whoever cares about Laura Palmer and all the rest, here the real mystery, the real secret, all that matters is: why did Agent Andy and Lucy quarrel? 😢😢😢

See original
0 reply
August 2017

Real killer

Real killer
0 reply
June 2017

Episodio più interessante degli ultimi tre, i nodi iniziano a venire al pettine. Innanzitutto, c'è stato il grande ritorno della Signora Ceppo che oltre ad essere il personaggio più originale ed eccentrico dell'intera serie (e dire che si trova in buona compagnia...) permette una lettura più approfondita del senso della serie. Quello che nell'episodio pilota sembrava solo un sintomo di eccentricità (il suo legame con il ceppo) ora, alla luce di quello che abbiamo scoperto di Twin Peaks (il legame di alcuni abitanti con il sovrannaturale, come i sogni di Cooper o le visioni d Laura), capiamo essere solo un altro tipo di relazioni con la natura. Il ceppo - il legno - è benigno, è il simbolo della natura che cresce rigogliosa sulle montagne di Twin Peaks e permette agli abitanti di vivere (grazie alla segheria); il nemico per eccellenza del legno è il fuoco (quel “Fuoco cammina con me” del sogno) e sembra essere metafora del diavolo, della morte, non solo della morte di Laura ma anche dell'intera comunità (l'incendio che Benjamin vuole appiccare alla segheria). Ecco quindi che inizia a svelarsi il duplice mistero: da una parte la ricerca dell'identità del killer di Laura, dall'altra la scoperta del significato nascosto dell'intera vicenda, delle profonde connessioni tra gli abitanti della cittadina e la natura (per cui tutte le vicissitudini di Benjamin, Catherine e Josie non sono dei banali diversivi ma hanno una loro importanza precisa nel panorama della serie).
E' stato un buon episodio anche perché ha regalato altri elementi della trama: la fragilità di Bobby e quello che era costretto a fare per Laura, nuove informazioni su One-Eyed Jack. Surreale la scena del ballo, con l'ipocrisia e la falsità che impediscono alle persone di accorgersi che in mezzo a tanto divertimento c'è un disagio profondo, quello di Leland - ma anche quello di Audrey, che scoppia in lacrime. Ho amato il cliffhanger tipicamente Anni '90 di Shelly che spara e non si vede chi o cosa abbia colpito.
Ormai la situazione si è mossa e prevedo nuovi intricati casini per i prossimi episodi.

0 reply
June 2015

I ship the Sheriff and the FBI man

0 reply

Spoiler

Some users flagged this comment as containing a spoiler.

Display anyway
ع.
February 2016

“I find myself thinking not of clues or of evidence, but of the content of her smile.” ❤️

“I find myself thinking not of clues or of evidence, but of the content of her smile.” ❤️
0 reply
April 2017

The psychiatrist's taste in fashion is appalling. I can't stand those glasses

0 reply
December 2016

My Log doesn't judge😂
She is amazing!

My Log doesn't judge😂
She is amazing!
0 reply

Episode emotions

How was it?

8.72/10

Episode favorite character

According to you, who was the most awesome character in this episode?

loading