TV TIME

Join 10MM+ TV Lovers and Start Tracking!

Open in App

Contact - About - Data & Insights - Articles - Podcasts - Developers - Privacy Policy - Terms
Thanks

Black Blood 1
Conditions 2
Siege 3
×
Saturday at BBC One 1 seasons Ended
Troy: Fall of a City is a 55 minute drama-fantasy-mini-series starring Tom Weston-Jones as Hector, Jonas Armstrong as Menelaus and Louis Hunter as Paris. The series premiered on Sat Feb 17, 2018 on BBC One and Offering (S01E08) last aired on Sat Apr 07, 2018.
  • Sirius
  • Flpdlm
  • vandeak
& 57,236 people follow this show

Discussion

Do not spoil here

On this page, you must only post things that will help other users decide if they should start the show or not. To talk about specific episodes, go on the episode page.

Please wait...
×
April 2018

You guys know this is based on the epic ancient greek poem “Iliad” and that it is not just a fucking movie, right?

You guys know this is based on the epic ancient greek poem “Iliad” and that it is not just a fucking movie, right?

See original
4 replies
May 2018

Exactly, thank you. Also, neither the movie nor the show are very accurate to the original myth, but the movie was a lot more inaccurate than the show is. And yet people still think the show should be faithful to the movie.

May 2018

Dont expect much from people that think Supernatural actors will marry them some day.

View more replies
last month

That’s precisely why I hated it. Did you read the poem? This show doesn’t respect it at all.

eli
April 2018

Well i've just finished seeing this tv show and i have to say i like it very much.
I love the greek miths and i have studied Homer's works a lot.
I won't talking about casting choices or there will be spoilers in this review. Just my thoughts about it. Most of the things this series has showed us are really accurate and well done.
The landscapes and the scenography are amazing, the story follows the Iliad's plot quite good (they have changed a few things but it's okay, mith is freedom and we can accept everything, even little mistakes).
When i saw this show on netflix i was exciting about the idea, then i read loads of bad reviews with a lot of criticals but you know what? I didn't care about them and i started it anyway.
And now i'm really satisfied with this.
I have enjoyed seeing "Troy: Fall of a City" and I recommend it to those who like the Iliad's story.
Maybe you won't like it, maybe you will.
Give this show a chance!
Cheers! xo

13 replies
April 2018

At last someone that can judge properly! Lots of people comment without knowing anything at all of Iliad and of Greek mythology! I find it well done.

eli
April 2018

Tara29 Ciao! Ho visto in altri commenti sulla serie che sei italiana, quindi suppongo sia più giusto scrivere così ahah comunque hai ragione, molti partono direttamente con le critiche senza magari aspettare di vedere l'evoluzione del plot e dei personaggi e mi dispiace moltissimo. Come ho già scritto, ho trovato questa serie davvero ben fatta e non mi pare nemmeno giusto confrontarla con l'opera originale di Omero o, tanto meno, con il film "Troy" (soprattutto per quanto riguarda le scelte del cast). Okay, magari i dialoghi peccano in qualche occasione, ma di fatto la cosa più importante è la storia di fondo, indipendentemente da queste piccolezze sui cui la gente sembra essere irremovibile. Ognuno è libero di dire quello che vuole, ci mancherebbe, però ribadisco che questa serie sia screditata a prescindere. Forse mi sbaglio, ma tra le altre cose il produttore ha anche parlato di un'ipotetica seconda stagione basata sull'Odissea. Incrociamo le dita!
Sono molto felice di sapere che qualcuno abbia apprezzato questa serie come ho fatto io! Un bacio :)

April 2018

E' molto consolante, in mezzo a gente che giudica senza conoscere! La superficialita' e l'arroganza regnano sovrane. Io l'ho trovato commovente, esattamente come il poema di Omero...certo, se ci si ferma al colore della pelle...🤐 Ho scritto un mio parere generale in un post in inglese, se ti interessa. Ciao!

View more replies
April 2018

I'm glad I came across this comment. An accurate portrayal of Homer and/or Greek mythology is exactly why I would want to watch this. I often wish that there were more series and movies about the Greek myths.

eli
April 2018

Katatawnic glad to hear that!
You're right, that will be amazing if someone think more about making movies or tv shows based on greek miths! I hope they will made a second season based on the Odyssey which would be amazing!

April 2018

I think that the serie is better than the film with Brad Pitt.

eli
April 2018

CoralineLetulle Despite it's not accurate enough, i love the movie with Pitt as well 😂

last month

Lucia I wouldn't, and have not bothered watching even the pilot. The trailer made it obvious that they butchered it, and comments and reviews solidified it.

eli
5 weeks ago

Lucia hello!
First of all i've just read all your opinions about this show and the way you explicated them under this review of mine. I'm glad to hear your thoughts about it and i respect them all but i think i have to say something to clarify the situation.
I've studied Homer's works a lot and i read a lots things about them because i love the story and the characters they introduced.
I said i liked this show not because it reflects the same story of the book (and i'm sad about it because we clearly don't have something that depicts these works the way they deserve) but especially for the landscapes and scenography. However i don't think it's a crime enjoying a show the way it has been done even if the story is quite different from the original one. People are free to watch everything they want, even if the show is the baddest or the weirdest. I know for sure things showed us aren't similar to the ones the book wrote something about, but a few things followed the basic plot and i appreciated it (like Iphigenia's sacrifice for example). Maybe i was wrong when i first wrote this review saying "most" of the things were accurate, but i've found them not that bad anyway. Yes, it's happened that i've rolled my eyes out, however i've never said this show is a masterpiece and i'll never dare to.
Have a good day 😊

eli
5 weeks ago

Lucia omg i forgot to say that my answer doesn't want to attack anyone, i've written it just to clarify my position about what i wrote months ago and for saying i've never thought this show was a perfect portrayal of the Iliad's story.😂

April 2018

The problem here is that most people judge this series taking as a model a Hollywood movie, instead of Homer's poem! How many of you have read Iliad??? I think very very few, but all of you open your mouths to give opinions about something you don' t know at all...

The problem here is that most people judge this series taking as a model a Hollywood movie, instead of Homer's poem! How many of you have read Iliad??? I think very very few, but all of you open your mouths to give opinions about something you don' t know at all...

See original
9 replies
April 2018

Hold on to your pubic wigs, we have a Greek troll in the house @Tara29... Hateful to me as the gates of Hades is that man who hides one thing in his heart and speaks another.

April 2018

Excuse me??? So, those who don't agree with you are...trolls! For your information, I'm Italian

April 2018

Are you Greek? Have you read Iliad in Greek language? To understand a poem or a story you should read it in the writer's language translated into any language you understand so you understand what the story or the poem is at the point to feel it you should read it and its own language. Iliad is a Greek coin depicting the actions of the heroes and the gods in a certain time and area describes the gods the feelings the heroes The Kinks the actions and the reasons that all these with combined together to get us the whole picture of an epic and all this is centred in a Greek country country of white people with their traditions poems and language. African African people have their own tradition stories history language and epics and they should be treated as so you cannot have a Pharaoh blonde you cannot have Moses acted by a Chinese guy or Jesus of Nazareth played by a Japanese actor no matter who the actor is Aviva will destroy the meaning of the story therefore this cereal of Troy has destroyed what Iliad is all about.

View more replies
April 2018

Indeed I haven't read the book but I can still judge if an episod is good or not. Based on the play of the actors, the rythm, the dialogue etc... And yes, after an Hollywood movie who were very good, the show must have an awesome quality. From my point of view it's not the case here.

April 2018

Joke's on you, I've read the Iliad, the Odyssey and the Aeneid.

May 2018

Tara whether you accept it or not.... The fact is.... Show damn ugly one. 😏😏😏

June 2018

wolftv1987 @Tara29...You didn't even noticed that I referenced a peace from the Iliad or that all the beautiful people here are judging the series and not the poem !!!

November 2018

I've read the book & then I watch the movie.. I mean I loved the Iliad that's why I am here. But I just think the tv show it's Good but it can be better.

last month

Assolutamente errato. Come fai a non vedere quanto sia fallace questa serie avendo letto l’Iliade? Avranno anche tentato di seguire più fedelmente la trama ma l’intera lettura del mito è completamente sbagliata, i valori esaltati sono quelli sbagliati, persino gli dei hanno un ruolo completamente alterato. Non dico che non si possa reinterpretare il mito ma se lo si fa ci si apre alla critica sull’aver o meno fatto giustizia al materiale originale, cosa che in questo caso non è stata assolutamente fatta. Il film Troy peccava ugualmente chiaro, ma almeno era un film senza pretese di “accuratezza storica”.

April 2018

Il senso di vedere eroi greci neri qual è? Persino Enea è nero, e dire che dovrebbe essere l'antenato dei romani. Veramente ridicolo questo slancio di politicamente corretto.

The sense of seeing black Greek heroes what is it? Even Enea is black, and to say that he should be the ancestor of the Romans. This politically correct momentum is truly ridiculous.

See original
6 replies
April 2018

La zona di origine di Enea dovrebbe essere l’attuale Turchia, dunque non è proprio sbagliato il fatto che sia nero

April 2018

MariannaFierro È sbagliatissimo, perché in Turchia non ci sono negroidi, ma caucasoidi, di cui una gran parte bianchi. C'è una enorme differenza tra le due tipologie. Inoltre all'epoca degli antichi greci la Turchia non era stata ancora invasa da popolazioni arabe, per cui caucasoidi scuri erano altrettanto improbabili. E infine, considerando che da Enea sarebbero dovuti discendere Romolo e Remo, è ben poco probabile che fosse nero.

April 2018

@Marianna Fierro in Grecia e Turchia sono caucasici ...

View more replies
May 2018

Ma infatti... una vergogna... per non parlare di Zeus...

last month

Ma infatti potevo soprassedere su Achille e Zeus (per quanto sbagliati, ma fa nulla), ma Enea no dai...

last month

Mezioh Ho abbandonato la serie, era inguardabile. Un'americanata radical chic terribile. Hanno devastato la cultura ellenica.

April 2018

Povero Omero. Povera cultura greca, anni e anni di evoluzione filosofica, poetica ed estetica buttati via!

11 replies
April 2018

Vi fermate tutti alla superficie...triste questa cosa!

April 2018

Ci dobbiamo fermare alla superficie di questa serie, perché se andassimo più a fondo non ne usciremmo vivi.

April 2018

Tara29 Io mi fermo alla superficie perché altrimenti annegherei nella merda. Ho visto il trailer e i primi 10 minuti. È stata un'esperienza orribile. Mi è bastata e non voglio ripeterla.

View more replies
April 2018

Tutto possiamo dire ma tranne povero omero perché la serie parte con una solida base letteraria

April 2018

La solida base letteraria è stata brutalizzata da un adattamento a dir poco osceno

April 2018

Immagino che un commento così negativo provenga da una persona MOLTO informata riguardo le vicende specifiche dell iliade. 😑

April 2018

Già, dopo più o meno 3/4 anni di studio solamente su questo poema epico, credo di poter affermare di essere, se non molto, almeno abbastanza informato.

May 2018

Addirittura! Rispetto alla maggior parte degli adattamenti cinematografici dei miti greci, questo è fra i migliori mai fattu

May 2018

Anche io era partita scettica e abbastanza convinta che si trattasse di una cosa per le masse, con poco a che fare con la letteratura e il mito. Anche dopo il pilot, sono rimasta della stessa opinione. Tuttavia ho voluto dare alla serie una possibilità ed andando avanti con gli episodi si dimostra meglio di quello che credevo. Non è perfetta, certamente (cosa lo è però?!), definirla oscena però è poco obiettivo è come adattamento del mito e del poema, è certamente più fedele di tutto ciò che si è fatto i precedenza. In più è ispirato ad altre fonti, non solo l'Iliade e si vede in quanto la vicenda è raccontata in modo cronologico. Anziché fermarsi alla prima impressione, io consiglio di andare oltre e valutare con più obiettività, perché alla fine ne vale la pena.

June 2018

Mi permetta di dissentire, questo adattamento è inaccettabile, esattamente come lo era quello del film. E mi citi in quale fonte Achille è di colore, oppure in cui Ettore è stato rapito da una qualche divinità.

last month

Grazie. Non capisco come si possa difendere un orrore del genere, peraltro inneggiando ad una presunta ignoranza di tutti i suoi critici. Questo mi pare infatti un raro caso in cui “ignoranti” e conoscitori del tema in larga parte possano convergere sulla medesima opinione: è uno scempio.

Ps: citare altri scempi non rende questo meno scempio.

February 2018

Prendre un acteur noir pour jouer Achille, personnage historique blanc ? Sérieusement ?
C’est pas réaliste, C’est réécrire l’histoire ça ! 🧐

Take a black actor to play Achilles, white historical character? Seriously?
It's not realistic, It's rewriting the story that! 🧐

See original
24 replies
February 2018

La mythologies grecs , ce sont des divinités grecques et non pas des représentants de la population. Les divinités sont par définition sujet à interprétation. Si tu n'a retenue que la couleur d'Achille dans cette série c'est triste pour toi, tien pour ta culture général : http://www.allocine.fr/diaporamas/cinema/diaporama-18650754/👍🏿

February 2018

Achille, personnage "historique" ?? Ça c'est réécrire l'histoire 😊 sérieux : c'est si important que ça ?

View more replies
February 2018

StephanePianetti Achille et le fils de thetis qui et la fille du dieu Neree achille etait semblable aux dieux mais non pas dieu lui-même tous cette histoire reste de la mythologie susceptibles à interprétation ce n'est pas un fait historique donc Achille aurait pu être noir jaune violet même rouge 😂 qu'elle importance ?? .

February 2018

Mais sinon l’épisode 1 est bien ou pas ?

February 2018

Seclya ah mon avis l'épisode 2 va monter en sauce mais bon il ne faut pas être naïf ce ne sera jamais du niveau du film troie avec Brad Pitt

February 2018

Joseph fiennes en Michael Jackson.
Un acteur que j’adore mais là ils m’ont fait saigner du nez.

J
April 2018

Et encore tu as pas vu la traduction française 😂

April 2018

Vu que Zeus est noir aussi dans la serie franchement Mmh on sent fou nn ? L’habitude qu’on a à le représenter blanc si sont AGPere est noir dans la série jtrouve que la crédibilité est là après attendons sont jeu d’acteur

April 2018

Mais qu’est-ce qu’on s’en fout qu’il soit noir ou jaune. Quand on choisit des acteurs blancs pour des films sur l’Egypte ancienne on en fait pas tout un plat

April 2018

par contre il y'a un des rois de Grèce qui est également noir, là la question ne se pose pas étant donné que les grecs sont blancs et qu'il n'y avait pas encore de noirs dans cette partie du globe à cette époque. Je sais que c'est la mode de prôner le multiculturalisme mais au moins qu'ils le fassent proprement, est-ce que dans une prochaine série Netflix sur la civilisation maya par exemple on verra des scandinaves ou des asiatiques en suivant cette logique ? Ca me ferait bien rigoler mais à un moment quand on fait une série historique il faut respecter l'Histoire !

April 2018

StephanePianetti À vrai dire, le fait même que cette guerre ait vraiment eu lieu n'est pas sûr. C'est un sujet très controversé, à partir de ce moment là, la couleur d'Achille ne peut pas vraiment être un élément historique 😉

April 2018

Pardon je me suis mal exprimée 🙏, par CETTE guerre je parlais bien de celle qu'Homere décrit, c'est à dire avec ces événements et ces personnages . Sinon je sais très bien qu' Ilion (Troie) a subit la guerre etc... Je suis en étude de lettres classiques, j'en ouvre des tas des livres d'histoire sur la Grèce antique 😉

June 2018

A ouai toi ta rien compris au mot même mythologie ... exactement si tu retiens la couleur de peau dun personnage d une représentation que ça sois dans un livre pièce de théâtre ou film arrêté desuite ce genre la et va regarder chasse péche et tradition

April 2018

Muito boa a série ! È interessantíssimo como as produções conseguem nos fazer apoiar lados diferentes da história com base nos personagens! No filme Tróia o foco está nos gregos e a gente tende a apoiá-los! Já nessa série o foco está nos troianos e nós tendemos a apoiar os troianos! Que loucura.... E tudo isso baseado nas abordagens diferentes

Very good series! It is very interesting how the productions can make us support different sides of the story based on the characters! In the movie Troy the focus is on the Greeks and we tend to support them! Already in this series the focus is on the Trojans and we tend to support the Trojans! What madness .... And all this based on different approaches

See original
1 replies
April 2018

O foco é nos troianos, mas eu tendo a apoiar o lado certo, Gregos nesse caso. O cara rouba a mulher de um rei de outro reino em uma época que bastava espirrar pra ter guerra e espera que fique por isso mesmo? Da mesma forma Príamo foi muito burro, sabendo que o filho era “rebelde”, deu espaço para a loucura do rapaz.

April 2018

"Blabla Achilles is black, historically speaking it's not possible, blabla"
You want to know what else is not historically possible? That all girls wear make-up, that they use stirrups on their horses, botox was not invented yet, etc...

If all the rest is unsignificant for you, Achilles' skin colour shouldn't bother you either. I don't understand why suddenly everyone cares about historical facts like this.

Especially since I don't really believe that Athena or Aphrodite really existed.

1 replies
February 2018

Cette minisérie se base sur la guerre de Troie, conflit légendaire de la mythologie grecque et sur l’histoire d’amour entre Paris et Helen, respectivement incarnés par Louis Hunter et Bella Dayne. Le récit nous ramènera donc au procès de Paris et de sa scandaleuse liaison avec Helen, ainsi que la prophétie accompagnant sa naissance. Le tout sera raconté selon la perspective de la famille royale au cœur du siège. On nous promet donc une histoire comprenant amour, trahison et aventures.

Diffusée sur BBC en Angleterre et mise en ligne par Netflix à l’international le 17 février 2018.

Trailer : https://youtu.be/EKcNWFSwKJU

This miniseries is based on the Trojan War, legendary conflict of Greek mythology and the love story between Paris and Helen, respectively embodied by Louis Hunter and Bella Dayne. The story will then take us back to the Paris trial and its scandalous affair with Helen, as well as the prophecy accompanying her birth. Everything will be told from the perspective of the royal family in the heart of the seat. So we are promised a story of love, betrayal and adventure.

Broadcast on BBC in England and put online by Netflix abroad on February 17, 2018.

Trailer: https://youtu.be/EKcNWFSwKJU

See original
1 replies
Ben
December 2018

Ouais mais enfaite vas y avoir une saison 2 donc c’est pas une mini série mdr

April 2018

At the beginning I just thought this was the worst series ever created, then I realized I was wrong. This thing doesn't deserve to be called series. Poor Homer 😢

At the beginning I just thought this was the worst series ever created, then I realized I was wrong. This thing doesn't deserve to be called series. Poor Homer 😢

See original
9 replies
April 2018

Have you read Iliad? I did and I can tell you that this series follows the epic poem very closely

April 2018

Tara29 oh god, you made me laugh so much! Of course I read it, and there are so many things wrong that I'd need 3 hours to write them all, so I'll say just one thing: Achilles and Zeus played by black actors! Before saying I'm racist or whatever, i say it only because Achilles and Zeus have white skin tone on the Iliad!!! So of course you didn't read the book, you should read it again before saying bullshit

April 2018

I was sure you would have mentioned the black actors! You stop at the most superficial aspects, try to go a little deeper (I suggest you laughing less and thinking more!) and MAY BE you'll catch the real spirit of Homer's poem, which this show faithfully conveys. If you really have read the whole poem, like I did (in ancient Greek), please make your list of the "mistakes" ...I'm very curious to read it! But remember, the authors of the show have always the right to change some details and some events of the story too: as it is said at the beginning of each episode, it is "inspired by Iliad"... the value of such a show is not measured by its being identical to the original work, but by its making it alive again and transmitting the original essence. And this production is successful in this, much more than the Hollywood movie, that most of people takeas a model!

View more replies
April 2018

Ah, sei italiano/a! Hai fatto studi classici?

April 2018

Ah, allora usiamo l italiano: non mi fermo certo a quello, che è il minore dei problemi. Raccontare 10 anni di guerre in 8 episodi è già di per sè praticamente impossibile, infatti la narrazione è più veloce della luce (vedi Paride), per non parlare poi della colonna sonora o dei dialoghi. Comunque io studio ingegneria, e di sicuro non ho letto l Iliade e l' Odissea in greco, però in italiano si, se poi si sia perso qualcosa nella traduzione non lo so, comunque ritengo la mia conoscenza dell'argomento sufficientemente esaustiva. Comunque tutto ciò che ho detto cade se si vuole dire che "prende spunto" perché allora ci si può ficcare dentro unicorni volanti e scoiattoli parlanti e va tutto bene. Secondo me una serie storica deve essere il più fedele possibile ai fatti (in questo caso al poema), poi ognuno la pensa a modo suo

April 2018

Ma a parte questo, Achille viene chiamato con epiteti che fanno riferimento ai suoi capelli biondi SPECIFICAMENTE, e questo avviene per una ragione altrettanto specifica! Il fatto che lui si distinguesse da tutti gli altri Greci perché aveva questo attributo che lo assimilava agli dei (also: capelli biondi non comuni tra gente Mediterranea), quindi questa scelta di attori di colore che mi deve significare? La mia opinione personale è che non c’è nulla di più odioso dell’applicare così male il “politically correct”, che poi perde solo di significato. L’inclusione la potevano dimostrare anche in altri modi e non metterla a caso proprio dove non dovrebbe essere.
Poi la serie ha un ritmo lentissimo e parla dei Troiani praticamente, quindi ne consegue che si sono inventati un sacco di subplots per rattoppare l’assenza di materiale, essendo l’Iliade narrata da un punto di vista Acheo.

April 2018

Quando leggo i commenti di gente infastidita dal fatto che nn venga seguita la vera letteratura greca, mi chiedo una cosa. Perché non vi rilassate e vi godere la serie Tv come qualcosa di nuovo? Perché deve per forza essere tale e quale ad una storia già conosciuta e raccontata centinaia di volte?? Io la trovo veramente bella e ben narrata. M tiene incollata allo schermo ed è la cosa più importante per una serie tv. Non c'è davvero bisogno di incazzarsi se non è identica sputata ad un libro!! Relax e godetevi lo spettacolo.

When I read the comments of people annoyed by the fact that true Greek literature is not followed, I ask myself one thing. Why do not you relax and enjoy the TV series as something new? Why does it have to be such and such to a story already known and told hundreds of times? I find it really beautiful and well told. M keeps glued to the screen and is the most important thing for a TV series. There is really no need to get angry if it is not identical spit to a book !! Relax and enjoy the show.

See original
2 replies
October 2018

Capisco che non segue la letteratura e qui sono d'accordo con te, perché una serie tv non deve per forza seguire una storia già letta e vista centinaia di volte.
Detto ciò questa serie fa proprio schifo...sotto ogni punto di vista

last month

“Raccontata centinaia di volte” un paio di palle. Mi piacerebbe TANTO vedere un adattamento televisivo o cinematografico moderno, fedele e decente dell’Iliade, ma a quanto pare è impossibile. Per questo mi incazzo, ogni occasione viene buttata nel cesso senza ritegno.

April 2018

Série intéressante d’un point de vue mythologique mais on a tendance à la comparer avec le film datant des années 2000. Le comparatif entre Achille du film et celui de la série reste cependant troublant.

0 reply
April 2018

What's the matter with these people? Zeus, Achilles, Nestoras, Patrokolos and the Mirmidones black actors. What the hell. This is for a laph. Why didn't they put at least 50cent to play Paris. Total disgrace for Greek mythology and history. All in the cost of diversity.

What's the matter with these people? Zeus, Achilles, Nestoras, Patrokolos and the Mirmidones black actors. What the hell. This is for a laph. Why didn't they put at least 50cent to play Paris. Total disgrace for Greek mythology and history. All in the cost of diversity.

See original
3 replies
August 2018

I'm seriously pretending I didn't see/read that.

September 2018

50 Cent would probably end up killing Helen 😂 "I a'int dying for some bitch" - 50 Cent (Actual Quote)

October 2018

Lol Orlando Bloom played Paris in the movie 😂 Ben Kingsley played Ghandi. I bet you love Gladiator too right? Cmon son

April 2018

Ceux qui critique le choix de prendre un acteur noire pour jouer Achille son juste complètement idiot. Ça s’appelle une mise en scène et elle peut ne pas forcément ce rapprocher de la réalité qui je le rappelle n’a rien d’historique puisque c’est un livre à la base écrit par Homère.

0 reply
April 2018

Achille di colore... Che stronzata! Non perdeteci del tempo !!!!

Achilles of color ... What a bullshit! Do not waste any time !!!!

See original
18 replies
April 2018

Magari potresti provare a non giudicare da un solo elemento, una liberta' artistica accettabile. Il resto e' fedelissimo al testo omerico.

April 2018

"Fedelissimo" è una parola grossa.

April 2018

Tara29 Patroclo nero? Zeus? Enea? Dai... libertà un cavolo, è come guardare una guerra in Congo. 😂

View more replies
April 2018

Mamma mia ma pure qua i radical chic ? Fedelissimo al testo Omerico? Ahahah

April 2018

Danik Se sei cosi' esperto di Iliade, puoi dirmi dove non e' fedele? Sono molto curiosa...Io l'ho letto e studiato tutto in greco antico, anche tu?

April 2018

Tara29 Non c'entra nulla il razzismo. Se guardo un film sul genocidio in Ruanda mi aspetto di vedere dei neri perché è in Ruanda ci sono i neri. Se vedo un film su Gengis Khan mi aspetto un attore mongolo. Se vedo un film sull'antica grecia mi aspetto dei bianchi. Il razzismo in questo discorso c'entra quanto l'inflazione: niente.

April 2018

RobertoCaffa Cosi' e' troppo facile, non credi? Se dici che non e' fedele al testo omerico, devi dire anche dove. Se no, e' tutta FUFFA! 😃

April 2018

Scommetto che non sapete argomentare un accidente (a parte il colore della pelle)...tutti "esperti"! Fate veramente ridere!

April 2018

Vabbè ma non ti offendere, mica l'hai prodotta tu la serie. Io non l'ho guardata per principio. Avrei fatto lo stesso se avessi visto che in Marco Polo avessero messo un Kublai Khan svedese. Semplicemente il revisionismo storico a scopi politici è aberrante. La bbc ha voluto fare la radical chic e si è dimostrata solo ridicola.

April 2018

Tara29 già, anche io ho letto, studiato ed amato l'Iliade in greco antico, guarda a caso questo poema si trova sul mio comodino. E argomentando possiamo dire che:
1) La precisione nei costumi e degli attori è pessima;
2) Non è la trama che è discorde con il poema omerico ma è l'adattamento che lascia moltissimo a desiderare;
3) Gli uomini giovani greci NON avevano la barba.

April 2018

Tara FATTI FURBA! ANCHE SE FOSSI RAZZISTA NON É UN PROBLEMA TUO PRIMA COSA , SECONDA COSA SE GUARDO UNA SERIE TV SUI GRECI PERSONAGGI DEL CALIBRO DI ACHILLE DEVONO RISPETTARE LE DESCRIZIONI di Omero ecc ecc come se guardo Shaka Zulu e Shaka lo fanno interpretare ad un attore bianco ! Che senso ha ?

April 2018

Tara29 Sei RAZZISTA? Sei RAZZISTA? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 si parla di serie tv capra del Cazzo! Hai rotto i coglioni ! Vai in qualche centro d'accoglienza e fatti raccontare l'Iliade dai tuoi amici a forza di cappellate sul naso

April 2018

Achille e Zeus ci pagheranno le pensioni ! Scappano dalle guerre 1!1! 🤣🤣🤣🤣

April 2018

I greci non erano bianchi, il loro colore della pelle era scuro (si direbbe mulatto) poiché la maggior parte venivano da colonie greche situate tra medio oriente, Asia sud occidentale, attuale Grecia, Macedonia, Turchia, Africa. La loro discendenza dorica li rendeva quindi effettivamente delle persone di colore (anche) quindi neri. Achille viene raffigurato da Omero come un eroe dalla "criniera d'oro", ma il colore della pelle non viene mai specificato, e nell'età greca era solito vedere uomini con i capelli biondi ma scuri di pelle.

October 2018

Tara29 qui non si tratta del colore della pelle di achille...questa serie è brutta tutta, dalla scelta degli attori in toto(non mi riferisco solo ad achille) alla scenografia.
L'unica cosa che poteva salvare questa serie era proprio la trama che non è stata valorizzata in nessun aspetto

April 2018

Em minha humilde opinião, a série não é boa. Creio que todos nós já estudamos Tróia, até mesmo na escola, uns se aprofundaram mais na história, e sabemos que a série distorce muita coisa! Outro ponto, não é uma série que possa ser chamada de " Uma Super Produção ", pois disso aí passa longe. As batalhas são mínimas nesta série, quando na verdade a guerra durou 10 anos. Aquiles não corta os olhos, e as orelhas de Heitor como conta a história, e a morte de Aquiles foi a coisa mais simples do mundo, até uma gripe mataria o Aquiles. Contudo, gostaria de dizer que: Assista por sua conta e risco. Afinal, gosto não se discute.

2 replies
April 2018

Concordo plenamente. Única coisa que se salva é o dilema de Odisseu. E só.
É assistir por conta e risco mesmo.

November 2018

Concordo, eu achei a série muito ruim não consegue prender a atenção.

April 2018

Vue la fin.. Et pour les connaisseur, la suite de l'histoire, enfin la suite d'Ulysse. Pensez vous qu'une suite avec l'odyssey d'homer aura lieux ? J'aime beaucoup cette acteur et on comprend tres bien qu'à la fin ulysse s'en veut et sera puni pas les dieux.. j'aimerais tellement voir la suite avec l'oncle de John Snow :P

4 replies
April 2018

En soi, une suite qui raconterait l’odyssée, devrait avoir sa propre série, la série ici c’est « Troie: la chute d’une cite » donc il n’est pas question ici de l’odyssée d’Ulysse

April 2018

Oui c'est sur ^^ j'aimerais bien voir une suite moi lol

April 2018

J’avoue que la suite serai juste géniale. Sois voir comment Hélène et les autres filles vont survivre chez les grecs, sois l’odyssée.

View more replies
October 2018

Je pense qu'on peut s'y attendre en effet. Je suis moi même en train de lire l'odyssée d'homere et en série ce serait absolument genial. Meme si au fond Ulysse est un fucking meurtrier

ans
December 2017

Netflix and BBC One choose a black guy for play Achille. WOW. That’s amazing🙏🏼

Netflix and BBC One choose a black guy for play Achille. WOW. That’s amazing🙏🏼

See original
4 replies
April 2018

Amazing? That's just retarded
It's just made to please ppl but it's not historicaly accurate at all!
Put a black actor on a white character that's amazing, put a white actor on a black character, everybody would lose their minds...

April 2018

hiIt’sAns just do a quick research on old greece, tell me if you see any black ppl
It's not racist of any kind I assure you, I just do not like the urge to put black actors with characters that are not needed. There's plenty of amazing black characters made and to be made, what's the point to made Achilles black seriously? 😅

View more replies
April 2018

" it's not historicaly accurate at all "
So meeting gods and goddesses is historicaly accurate ?

April 2018

One things first : i LOVE this show.
I’m an huge fan of the “Iliad” by homer (I study two of this books at school and I love them). And even little things, this show stay amazing (I did not agree with the cast’s choices at first but i get use to) . And please you can’t compare it to the movie, it’s no possible.
But I’m a huge fan of historic series and this one keep all the promises. I love from the bottom to the end. And it was a great idea to see the gods in the life of the character. Even I know the end I was touch.
If you love historic series, this one is for you. And for me it’s one of the best.

Sorry for my English, I am French.

One things first : i LOVE this show.
I’m an huge fan of the “Iliad” by homer (I study two of this books at school and I love them). And even little things, this show stay amazing (I did not agree with the cast’s choices at first but i get use to) . And please you can’t compare it to the movie, it’s no possible.
But I’m a huge fan of historic series and this one keep all the promises. I love from the bottom to the end. And it was a great idea to see the gods in the life of the character. Even I know the end I was touch.
If you love historic series, this one is for you. And for me it’s one of the best.

Sorry for my English, I am French.

See original
1 replies
April 2018

Il en faut pour tous les goûts =)
Je suis très fan de séries et films historiques et particulièrement sur la Grèce mais je n'ai pas accrochée malheureusement

August 2018

العمل من إنتاج BBC الي غالباً ماتخيب ظنك اعمالهم .
القصه عن سقوط طروادة وكيف سقطت، وعن آخيل الاسطوره.
صراحة التصوير جميل ، القصه فيه جوانب اضيفت لها زياده عن الفلم وامور غير عنه 🌚
تقييمه كعمل اعطيه 6/10
لكن مقارنه بفلم Troy الي كان بطله براد بيت 4/10
فعلياً الفلم يفوووز التمثيل جبار ، تحس فعلاً فيه مشاعر حب ، حزن بعكس المسلسل حسيته جامد !!
وغير كذا احسهم مااعطوا شخصيك اخيل حقها بالمسلسل 😕
ماحبيت من الأخر 😹


طبعاً أخيل كان بالأسطوره من الخالدين
"قامت أمه بغمره في مياه نهر ستيكس، إلا أنها وحين غمرته كانت ممسكة بكعبه من الوتر، فكان هذا المكان الوحيد في جسمه الذي لم يغمره الماء، وأصبح ذلك نقطة ضعفه."

Working from a BBC production often disappoints their business.
The story about the fall of the Trojan and how it fell, and about the Achilles legend.
Frankly beautiful photography, the story in which aspects have been added to increase the film and things other than 🌚
Rated as a work given 6/10
But compared to the film Troy Allen was his hero Brad Pitt 4/10
Actually, the movie Yvooz representation Jabbar, you actually feel the feelings of love, sadness unlike the serial sense is rigid !!
And they did not feel like they gave their true characters the right to the series 😕
The other one 😹


Of course Achilles was the legend of the immortals
"His mother immersed him in the waters of the River Steeks, but when he was immersed he was holding his heel from the chord, and this was the only place in his body that was not flooded, and that became his weakness."

See original
0 reply

Favorite characters

See all

Best commentator

People also like...

See all

We couldn't find any similar TV show.

loading